سواحل مکران که به فرموده رهبر انقلاب «گنج پنهان» کشور است با داشتن قابلیتهای فراوان و قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از اهمیت بالای استراتژیکی برای ایران برخوردار است.
با راه اندازی «راهگذر ارس» با هدف اتصال زمینی آذربایجان به نخجوان از مسیر ایران ایده «قفقاز صلح» در راستای توسعه روابط اقتصادی میان تهران و باکو و افزایش تعاملات لجستیکی دوجانبه به بار خواهد نشست.
آنکتاد در جدیدترین گزارش خود از ظرفیت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی ناوگان کشتیرانی ایران خبر داد و اعلام کرد ایران به عنوان بیست و سومین قدرت تجارت دریایی جهان شناخته شده است.
اقدامات کنترلی محدودکننده در کنار بخشی از تحریمها در حوزه مالی همچون صدور سختگیرانه مجوز ترانزیت از داخل کشور برای برخی کالاها، دو چالش اساسی برای ترانزیت ایران است که به نظر می رسد در برنامه توسعه هفتم باید برای ...
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، اولویت اول و آخر این سازمان در حوزه سرمایهگذاری است ازرشد ۴درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی۶ماه نخست امسال خبر داد.
کدخدازاده گفت: باقی پروژهها با همکاری دبیرخانه توسعه مکران، وزارت نفت، مناطق آزاد چابهار و اروند و سازمان برنامه و بودجه و همچنین تامین اعتبار از سوی دولت در سالهای آینده تکمیل میشود.
بندر چابهار و گوادر اهمیتی استراتژیک در اقتصاد آینده منطقه وجهان دارند اما اختلافات فاحشی را تجربه میکنندوتوسعه گوادر در حالی است که چابهار نسبت به گوادر برای توسعه مطمئن و به صرفهتر است.
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی گفت: نتایج حاصل از رصد و تحلیل مستمر عملکرد ترانزیت کشور بیانگر افزایش ۱۵ درصدی این شاخص در ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل است.
یک کارشناس حوزه حملونقل با بیان اینکه در دو سال گذشته، در بحث ارتباطات ترانزیتی با روسیه شاهد یک تحول بودیم، گفت: زمانی تحول در بخش ترانزیت را شاهد خواهیم بود که اعداد تناژ عبوری از ایران خیلی بالا برود.